Kristiansund første cup-motstander

Cupoppsettet viser at Kristiansund er gjester på Brattvåg stadion i 1. runde av årets NM 10. april.

Kristiansund kom til 3. runde av fjorårets NM, der det ble stopp mot det som senere ble cupmesteren i Molde. Ellers ble 2023 en jubelsesong til slutt for KBK, som spilte seg via opprykkskvalifisering tilbake til Eliteserien. Etter et av tidenes sjokk i nyere norsk klubbhistorie, der Vålerenga ble sendt ned i OBOS-ligaen. Etter 5-4 i straffekonken på Intility.

Ledet av den gamle AaFK-helten Amund Skiri, som kommer til Brattvåg stadion som trener for nordmøringene i årets første runde av NM.

Vi klatret som kjent til 4. runde i fjor, der Brann ble et nummer for store på Brattvåg stadion. Der både TV2 og et massivt publikum lagde ei fantastisk ramme. Der Hødd og Haugesund ble slått ut i de foregående rundene. Sondre Beite(bildet) ble matchvinner mot førstnevnte i 2. runde.

Kristiansund har vært vår nemesis i cupen de siste årene. Seneste i 2019, da klokka på Brattvåg stadion tikket mot straffesparkkonkurranse i en match vi hadde nok sjanser til å sende KBK ut av cupen. I stedet scoret gjestene vinnermålet på overtid av andre ekstra omgang.

Cuphistorien forteller også om exit mot Kristiansund i 2014 og 2017.

Er alle gode ting 4?

Svaret får du 10. april på Brattvåg stadion!

Blir du med på eventyret?