Takk for innsatsen Tobias

Tobias Brogaard Larsen og Brattvåg skiller lag.

Vår eminente danske målvakt hadde opprinnelig kontrakt ut 2022-sesongen, men flytter tilbake til Danmark. Dette fordi hans samboer har fått studieplass, og Tobias naturlig nok ønsker å være med på flyttelasset.

-Vi har vært veldig glade for å ha dem her begge to. Tobias har hatt en fantastisk utvikling, og tatt store steg siden han kom i fjor vinter. Vi forstår godt han flytter tilbake sammen med sin kjæreste, og Tobias finner seg nok lett en klubb i Danmark, sier trener Renè Skovdahl.

Sondre Sødergren er hentet inn som erstatter i keeperteamet på kontrakt ut 2022-sesongen.

Lørdag reiser troppen til Tromsø etter ei treningsøkt i Brattvåg. Søndag er det vårsesongens siste seriekamp borte mot Tromsdalen.

Kick off er søndag klokken 13, og vi følger selvsagt kampen live på vår twitter-konto.

Uforglemmelig tid

Tobias var vår førstekeeper under hele 2021, men ble skadd på trening etter første serierunde i år. Siden har 28-åringen vært ute, men er nå tilbake i trening for fullt. Han tar med mange gode minner tilbake til Danmark.

-Jeg er meget stolt og glad over min tid i bygda, og ikke minst i laget. Især siste året var for min del kjempegøy og lærerikt. I år har det selvsagt ikke vært helt som jeg personlig hadde ønsket, med en skadespause på 8 uker rett etter seriestart. Men alt i alt, har det vært kjempegøy, og jeg har lært så veldig mye om meg selv og utviklet meg helt enormt både som menneske og fotballspiller. Så en stor takk til trenerne, laget og folk runt klubben for å gjøre det til 1,5 år jeg aldri vil glemme, sier Tobias.

Lovordene om BIL kommer tett:

-Brattvåg er en deilig klubb, der alle kjenner alle, og alle vil hverandre det beste. Klubben har gitt spillerne rundt førstelaget de optimale muligheter for å utvikle seg. Tross bygda og klubbens størrelse. Det er jeg veldig imponert over. Med TP og René i spissen for laget, er det bare opp til deg selv hvor langt du ønsker å ta din utvikling. Jeg er vilt imponert over det man som klubb har klart å få ut av de fasiliteter og midler man har til rådighet. For vi må huske at Brattvåg stadig er den minste plassen med et lag i de 3 øverste divisioner, avslutter Tobias Brogaard Larsen.