Gard flytter til Bergen

Gard Rogne spilte søndag sin siste kamp i gult og blått, og flytter til Bergen på studier.

Vår egen Gard Rogne skrev sin første proffkontrakt med Brattvåg foran 2020-sesongen, og har siden hatt en fantastisk utvikling i klubben han slo sin første innsidepasning som 6-åring. Fra debuten 13. oktober 2019 hjemme mot Sola i PostNord-ligaen, har Gard totalt spilt 46 serie- og cupkampar. Gjennombruddet kom i fjor, der Gard også scora sitt første obligatoriske mål for A-laget. Som matchvinner i 3-2-seieren borte mot Senja i sesongen der vi skrev klubbhistorie med en sterk femteplass på nivå 3 i norsk fotball.

Ettersom Gard reiser til Bergen for å studere ble Brattvåg sin kamp mot Frigg den siste kampen hans i gult og blått på en stund. Vi i Brattvåg Fotball vil takke Gard for tiden hans i moderklubben, hvor de aller fleste av hans 21 år trolig har vært tilbrakt på stadion. Timene der har gitt resultater, og Gard har som en av få etablert seg i Norsk Toppfotball, hvor han fortsatt har en svært positiv utvikling og stadig tar nye steg. Noe klubber på enda høyere nivå i Bergen trolig får dra nytte av i tiden fremover.

Vi ønsker Gard lykke til med studier og videre karriere innen toppfotballen, så håper vi å se deg i gult og blått en gang i fremtiden.

Brattvåg Fotball