Brattvåg fotball forlenger med Renè Skovdahl og Thomas Pedersen

Brattvåg fotball har i dag kommet til enighet om nye 2-års avtaler med trenerteamet Renè Skovdahl og Thomas Pedersen.

Den eksisterende kontrakten løp opprinnelig ut ved årsskiftet, men både klubb og trenere har vært positive i dialogmøtene til å gå løs på en tredje periode i Brattvåg fotball. Skovdahl og Pedersen kom til klubben i forkant av 2019-sesongen.

Siden da har duoen hatt det sportslige ansvaret for blant annet de to beste tabellplasseringene i klubbens historie gjennom en sjette plass i 2020 og femteplassen i 2021-sesongen.

For å bygge en regions klubb som Brattvåg Fotball er vi avhengig av stabilitet, solide støttespillere som har bidratt over har gjort det mulig for oss som klubb å etablere oss i norsk toppfotball med de muligheter det gir til å bygge klubb for topp og bredde.

Pågangsmot, kontinuitet og tålmodighet er nøkkelord ofte nevnt når en bygger virksomheter, også fotballklubber, det tar tid å modnes, og vi tar stadige nye steg.

Sterkt lokalt preg

Brattvåg fotball er med det opptatt av å videreføre den kontinuitet som har tatt klubben dit den er, vi har i samme tidsrom hatt fokus på utvikling av lokale og regionale spillere. Årets spillerstall har hatt det sterkeste lokale/regionale preg, siden Brattvåg tok steget opp i PostNord-ligaen høsten 2015 hvor 16 av 20 spillere kommer fra Møre og Romsdal/Midt-Norge.

Dette er en utvikling klubben er meget fornøyd med og med denne kontraktsforlengelsen viderefører. Brattvåg fotball har utviklet flere lokale spillere som har tatt steget videre til klubber oppover i seriesystemet, senest Tobias Flem som gikk til Raufoss. Vi har nå mange spennende talenter både i A- stallen og videre nedover aldersbestemte klasser som vil få sine muligheter i nær fremtid.

Med trenerteamet på plass, kan brikkene legges for nok en spennende etappe for et Brattvåg Fotball i stadig utvikling.

Skapt noe vi vil videreutvikle

Trenerteamets nye avtaler løper ut 2024-sesongen.

Årets sesong har ulykksalig nok hatt mange dumper i veien. En trøblete sesongoppkjøring med mye sykdom og skader, i tillegg til utfordrende treningsforhold i en snørik vinter, gav ikke den vårsesongen vi hadde håpet.

Til tross for det har vi i perioder vist et toppnivå som ikke står noe tilbake for de beste lagene i PostNord-ligaen.

- Tross et mellomår av årsaker vi ikke selv er herre over, føler jeg vi har videreutviklet en identitet og spillestil som er både utviklende og underholdende. Vi har kommer ganske langt, og dette ønsker vi å bygge videre på inn mot neste sesong, sier Renè Skovdahl.

Som har fire år sammen med Thomas Pedersen bak seg. Nå er de klare for nye to sammen med Brattvåg-familien.

- Thomas og jeg jobber veldig bra sammen. Så er det også utrolig gode mennesker i klubben, som har spilt positivt inn på at vi tar en ny periode, avslutter Renè Skovdahl.