Best i målfest på Gjøvik

Vi tok vår fjerde strake seier etter sommerferien, da Gjøvik-Lyn ble slått på imponerende vis med kalassiffer 6-3.

I et herlig sommervær strålte guttene spillemessig om kapp med solen, og det var fantastisk angrepsspill bak flere av de seks scoringene.

Der Harry(bildet) åpnet ballet etter en strålende assist av kaptein Emil. Det skulle ikke bli siste gang for noen av de to denne lørdagen.

Gjøvik-Lyn svarte nesten direkte ved deres store helt Rocky Lekaj. 1-1 sto seg til 35 spilte på Gjøvik. Da spilte Emil opp en feilvendt Aggy på 17 meter, men vår kraftfulle formspiss vendte opp med "halve" Toten på slep, satte fart, og dundret ballen i nota til ny ledelse.

Som nesten sto seg til pause. Da utlignet hjemmelaget på noe som lignet en innøvd corner. Fint var trekket uansett, som Skogli satte inn til pauseresultat 2-2.

Samme mann spilte en løs pasning mot egen keeper i det 60 minutter var spilt. Dessverre for hjemmelaget, så Skogli ikke at Magnus lurte ytterst i synsfeltet til høyre. Vår innleide trønder hogg til, og rakk ballen før keeper. Den spanske sisteskansen ble rundet, og Hammerås satte oss tilbake i ledelsen.

4-2 nok et prima angrep, der Marko setter i gang spillet i egen boks. Tre trekk senere sender Rekdal ballen inn i feltet, der Harry dukket opp på bakre stang. Et stykke kake å sette ballen i mål, og Harry satte med det sitt fjerde mål for sesongen.

Dessverre måtte vår eminente nummer 7 av banen med skade 10 minutter senere. Minuttet før Rocky Lekaj satte sitt andre mål for dagen, og blåste nytt liv i oppgjøret med 3-4.

De siste ti minuttene skulle toppe festen til sitt klimaks. Først fikk hjemmelagets Nelson sitt andre gule kort, og Gjøvik-Lyn måtte fullføre kampen 10 mot 11.

Deretter bød guttene opp til dans.

5-3 dagens vakreste med flere pasninger innad i laget ut fra Marko bakerst, før Sam sender Ola på løp ute til høyre. Vår midtbanekriger finner Benji, som igjen setter opp Magnus feilvendt på femmeteren. Spisstalentet vender opp og hamrer i nota som bare en Hammerås kan. Hans tredje for sesongen.

Ballet var ikke slutt før Tobias fant Emil med en herlig 40 meter crosser. Den tredje målgivende for dagen var en silkemyk touch av en nedtaking som havne rett foran Marius Refsnes. Vår herlige venstreback, som var på evige løp framover i dag, fikk endelig betalt for jobben på overtid. Da hamret Marius inn punktumet med 6-3.

Dermed er vi oppe i 22 poeng før lørdagens hjemmekamp mot Alta. Klokka 15. Du kommer vel?

Her er tabell og resultater.

Vi fulgte kampen som vanlig på vår twitterkonto.