Ny debutant-scoring fra David?

David Sissoko er med i sin første BIL-tropp etter overgangen fra Molde, og scorer mer enn gjerne vinnermålet mot Alta lørdag klokken 16.00 på Brattvåg stadion.

Brattvåg sin siste ny-ervervelse er opprinnelig fra Vestnes, men ble hentet til Molde etter en forsiktig debut i den lokale 4.divisjonen som 15-åring. Landskamper fikk også David Sissoko som Vestnes Varfjell-spiller, og han ble faktisk matchvinner i G16-debuten mot Kina som innbytter.

Lørdag er 18-åringen med i sin første tropp etter overgangen fra Molde. Sissoko kommer gjerne inn fra benken og avgjør hjemmekampen mot Alta.

-Jeg er klar for å komme inn å avgjøre, sier gutten som har flyttet til Brattvåg. For å bli en bedre fotballspiller.

-Brattvåg er en fin plass, der jeg kan ha fullt fokus på fotballen. Som klubb er Brattvåg profesjonell, og jeg har blitt tatt veldig godt i mot i laget og av alle rundt, sier David Sissoko.

2002-spilleren kan bekle både spiss og kant-rollen, og har både tekniske ferdigheter som kliniske avslutninger. Talentet spilte 17 kamper for Molde2 i Norsk Tipping-ligaen som 16-åring. Det gav 4 scoringer i 2019-sesongen. Nå er det et step opp til PostNord.

-Det er en fin gjeng her, og de to første ukene har vært artige på feltet. Tiden i Molde var lærerik, og jeg har faktisk møtt Renè Skovdahl tidligere som Molde2-spiller. Mot Brattvåg i 2019-sesongen, forteller David Sissoko til slutt.

Topplag

Alta er som i fjor et topplag i PostNord-ligaen, og på nytt herjer Morten Gamst Pedersen på nivå 3 i norsk fotball. Mannen som blir 40 år neste uke er oppe i 8 scoringer så langt i sesongen, og flere av disse har kommet etter dødball. Derav 3 fra cornermerket. Den ene i vårt første seriemøte med Alta inne i Finnmarkshallen i juli. Der endte det til slutt 1-1. I en kamp vi hadde nok sjanser til å vinne kampen, spesielt før pause.

Alta signerte tidligere i sommer stopperveteranen Tore Reginiussen, men 35-åringen dro på seg en kneskade som innbytter borte mot Kvik Halden nest sist. Dermed er det trolig karriereslutt for spilleren som fikk 190 kamper for RBK i perioden 2012-2020.

Brattvåg har de to siste sesongene spilte tre tette og jevne kamper mot Alta. Det har gitt to uavgjorte resultat i Finnmark, og et 2-3-tap på hjemmebane i fjor.

Alta tapte 2-3 hjemme mot Kongsvinger i midtuken. Der scoret Gamst Pedersen fra straffemerket.

For Brattvåg er skadesituasjonen uendret i forhold til spillere som ikke har vært med de siste kampene. Dog er både Peter Nielsen og Youness Rahimi på vei tilbake i trening.

Lørdag klokken 16.00 trenger vi din støtte på stadion!