Møt vår nye danske midtbanemann Lucas

Lucas Sander Petersen er ny i årets stall, og dansken klør etter å komme i gang med seriespillet.

Hvordan har sesongoppkjøringen vært?

-Sesongoppkjøringen har naturligvis vært lang på grunn av Covid-19, men både laget og trenerteamet har vært gode til å holde både fokus og den høye intensiteten oppe til hver enkelte trening. Nå gleder vi oss derfor veldig mye til å starte sesongen, så vi kan videreføre alt det vi har trent på til kamp.

Hvilke tanker og forventninger har du til årets PostNord-liga?

-Det er selvfølgelig vanskelig som ny spiller i norsk fotball, å uttale seg omkring de andre lagen, men jeg gleder meg til å møte de forskellige laga og spille en masse fotballkamper igjen. Jeg har en forventning om, og en tro på, at vi kan komme til å kjempe om de øverste plassene.

Hvilke lag får vi se i toppen av tabellen?

3. Da dette blir min første sesong i PostNord- ligaen, er det vanskelig å spå om de andre lagene sine tropper. Jeg vet, at vi kommer til å gi alt, for å befinne oss i toppen.

Hvem blir årets Brattvåg-profil?

4. Det er et spørsmål, som jeg må innrømme er veldig vanskelig å svare på, ettersom her er mange dyktige spillere med hver deres kvaliteter. Alle spillere får en viktig rolle i år, men hvis jeg skal sikte på en, så har Jeppe Mogensen sett bra ut og vært kynisk foran mål på både trening og kamp. Han kan godt bli et stort aktivum for oss.

Hvordan har overgangen til Brattvåg vært?

5. Den har vært ganske fin, lærerik og veldig spennende. Jeg har kommet raskt inn i laget og er blitt tatt bra i mot fra både spillere og trenere. Våt aggressive og offensive spillestil passer godt til meg. Jeg gleder meg derfor bare til å få trykke hardt til for Brattvåg og komme i gang med seriekampene.

Hvordan har Lucas det om dagen?

6. Jeg har det supergreit om dagen. Jeg trives godt i Brattvåg og vi har et godt fellesskap og samhold på laget. Det har gått veldig fint å finne seg til rette i Brattvåg. Jeg savner naturligvis min kjæreste, familie og venner i Danmark. Det er mange måneder siden jeg sist så dem. Jeg gleder meg til at de kan besøke meg.