Forsterker med dansk dynamitt

Keeper Tobias Brogaard(26) og spiss Jeppe Mogensen(24) heter Brattvågs to siste forsterkninger inn mot 2021-sesongen.

Tobias Brogaard(26) og Jeppe Mogensen(24) er klare for spill i Brattvåg-drakta de neste to sesongene.

Brogaard er keeper, og kommer fra København-klubben Frem. Laget leder tabellen i 2. divisjon, som tilsvarer nivå 3 i dansk fotball. 26-åringen kom til klubben sist sommer etter et halvt år på Færøyene i toppserien for AB Argir. Før det har Tobias Brogaard vært sisteskanse i blant annet Akademisk BK, Skovshoved og Nyköbing.

Tobias Brogaard blir erstatteren til Aleksandar Stankovic, som ble kåret til årets spiller i Brattvåg etter 2020-sesongen.

-I Tobias før vi en erfaren og spennende keeper, som jeg tror er i samme kategori som Stankovic. Brogaard er en god igangsetter, god med beina, solid i feltet, og han har stått fast i Danmark. Jeg mener vi får en bortimot komplett keeper, sier Brattvåg-trener Renè Skovdahl.

Den 1,90 høye dansken var Bosman-spelar, og blir dermed utfordrer til Neydson da Silva. Tobias Brogaard har signert kontrakt med Brattvåg ut 2022-sesongen.

-For min del var det viktig med ei ny utfordring, og Brattvåg tror jeg vil være et godt sted å utvikle seg videre. Tida på Færøyene og i Frem var flott, med stor interesse rundt kamper og klubb. Det blir litt som her i Brattvåg, sier Tobias Brogaard.

Erfaren spiss

Jeppe Mogensen er tross sin unge alder en erfaren spiss, med 143 kamper samlet på nivå 2 og 3 i Danmark. 24-åringen kommer fra 2. divisjonsklubben Aarhus, der han scoret 6 mål på 9 kamper under høstsesongen. Han har også en kamp for det danske U18-landslaget, i tillegg til 89 kamper for Skive i 1. divisjon.

-Vi får en fysisk sterk spiss med gode avslutningsferdigheter med både bein og hode. Jeppe er en god boksspiller, og i tillegg en solid førsteforsvarer. Det er en profesjonell og ambisiøs type som vil passe vår treningshverdag og spillestil godt, sier Brattvåg-trener Renè Skovdahl.

Jeppe Mogensen ser veldig fram til møtet med norsk fotball, og kjenner eimen av målsus allerede i kalde januar.

-For min del var det viktig med en ny liga, og norsk fotball tror jeg skal passe meg godt. Jeg har som ambisjon å score 15 mål eller mer i årets serie, sier Jeppe Mogensen.