Ny midtstopper fra Nederland

Brend Leeflang har signert kontrakt ut 2024-sesongen

Med fare for å bli arrestert for faktafeil av den mer rutinerte garde, mener redaksjonen signeringa av Brent Leeflang er den første nederlandske spiller i Brattvåg fotballen noen sinne.

21-åringen kommer fra Vitesse-systemet, der han gikk gradene med spill for U17, U19 og U21 på nasjonalt nivå i Nederland. Sist sommer bytta Brend Leeflang klubb til Top Oss, som spiller på nivå 2 i hjemlandet.

Forhandlingene med klubb og spiller gikk greit, da Brattvåg kom på banen og flagget interessese for den velspillende midtstopperen.

- Brent er et produkt av ungdomsavdelingen til Vitesse, og ble også tatt opp i A-stallen der. Uten å få spilletid, så derfor havnet han i Top Oss på nivået under toppdivisjonen i Nederland. Han har sett bra ut, og glidd godt inn i spillergruppen. Det er en type vi tror passer veldig godt inn i hvordan vi ønsker å spille, sier trener Renè Skovdahl.