Tobias til Raufoss

Tobias Flem blir Raufoss-spiller, men fullfører sesongen i Brattvåg.

Tobias Flem har levert en fantastisk sterk sesong for Brattvåg i år, og tatt ytterligere steg i sin utvikling siden debuten i PostNord-ligaen(med scoring) sommeren 2020. Nå er vår eminente midtbanespiller klar for neste utfordring i sin unge karriere. OBOS-ligaen og Raufoss.

Først skal han fullføre sesongen på utlån fra Raufoss til Brattvåg.

Det ble klart i ettermiddag. Tobias hadde kontrakt med BIL ut 2022-sesongen, og selges til Raufoss etter at klubbene kom til enighet om 20-åringens fotballframtid.

-Dette er en stor dag for breddeklubben Emblem og oss i Brattvåg. Tobias har hatt en fantastisk utvikling hos oss, der Emblem la et godt grunnlag. Et salg for oss betyr først av alt at det er nok et bevis på at vi kan utvikle unge og ambisøse lokale spillere til et høyere nivå. Man trenger nødvendigvis ikke å gå til juniorlaget til AaFK eller andre toppklubber i regionen, sier Brattvåg-trener Renè Skovdahl.

Et eventyr

Tobias Flem hospiterte med BIL i trening gjennom store deler av første halvår i 2020. Emblem-spilleren signerte proffkontrakt i august, og fikk sin debut 23. august hjemme mot Kjelsås. Der scoret han like godt målet vårt som sikret 1-1.

Siden har Tobias vært sentral i et hvert laguttak, hatt enorm utvikling, og fast startplass i treeren sentralt. Med stor løpskapasitet, gode ferdigheter med ball, og ikke minst et godt skuddbein. Noe som Molde fikk merke i cupen tidligere i år, der Tobias skjøt oss i front 2-1.

Nå får Tobias nye utfordringer i OBOS, der Raufoss kjemper om opprykket etter litt over halvspilt serie. Christian Johnsen heter lagets trenger, og 45-åringen har gjort en fantastisk jobb med klubben han tok over før 2017-sesongen.

Men først skal vi glede oss over å ha Tobias med oss i gult og blått ut 2022-sesongen.