Stjernesmell borte mot VIF2

VIF2 stilte årets sterkeste lagoppstilling mot BIL mandag. Tross en relativt jevn forestilling endte det i 2-6-tap mot Eliteserie-stjernene.

Med navn som Odin Thiago Holm og Albin Mörfelt fra start av og Henrik Udal som innbytter siste 45 minutter, luktet det trøbbel lang vei for Brattvåg til mandagens kamp på flotte Intility Arena.

Vanskelig ble det også, for man blir hardt straffet av så gode spillere.

Spillemessig han BIL godt med, kom til flere gode sjanser og situasjoner foran hjemmelagets mål. Den store forskjellen på lagene var spesielt i motstanderens boks. Der var Eliteserie-profilene kirurgiske i avslutningene.

Først en overgang, der Thiago Holm setter opp det svenske stjerneskuddet Mörfelt. VIFs sommersignering er neppe tiltenkt PostNord-ligaen som arena, og sendte hjemmelaget i ledelsen.

Thiago Holm doblet ledelsen til pause.

Etter pause byttet VIF2 inn fire spillere. Derav Udal, og de to målscorerne hadde gjort sin innsats for dagen.

Agwa Obiech reduserte til 1-2, men dessverre svarte VIF2 med mål fra Andreas Stensrud.

Deretter reduserte Sami Kamel, før Stensrud på nytt var sist på 4-2.

Så var det Henrik Udal sin tur med to scoringer, som fastsatte sluttresultatet til 2-6.

Det er dermed bare å se fram mot lørdagens hjemmekamp og revansjemulighet mot Bærum klokka 15.30 på stadion.

Vi oppdaterte kampen på vår twitter-konto