Sparebanken Møre forlenger som generalsponsor

Den lokale sparebanken og BIL har fornyet sin samarbeidsavtale ut 2023.

Sparebanken Møre har vært en viktig medspiller for Brattvåg IL gjennom en årrekke, og banksjef Rune Fjørtoft slo mandag fast at den lokale banken fortsetter som generalsponsor i ytterligere tre nye år.

-Vi har en klar strategi om å være en aktiv og engasjert bidragsyter til lokalsamfunnet vi er en del av. Brattvåg IL er en veldig viktig klubb for oss, og en sentral del av identiteten til de fleste som bor i eller kommer fra Brattvåg og omegn, sier banksjef Rune Fjørtoft.

Styreleder Karl Jørgen Hurlen i Brattvåg IL Fotball er glad for at Sparebanken Møre blir med i tre nye år som generalsponsor.

-Det siste året har vært spesielt utfordrende for klubben. Gjennom dette året har vår generalsponsor vist seg å være vår 12. mann. Det er derfor ekstra gledelig å ha en så langsiktig og solid samarbeidspartner som Sparebanken Møre med på laget fremover. Vi har klare ambisjoner om utvikling av klubben, der opprykk til Obos-ligaen er en viktig del av dette. Da er denne avtalen helt vesentlig for oss, sier styreleder Karl Jørgen Hurlen.

For den lokale bankgiganten, som er størst i Møre og Romsdal, er helheten og samfunnsrolla Brattvåg IL har også viktig.

-Klubber som BIL er viktige for at barn og unge skal få sjansen til å realisere drømmene sine, og utvikle gode vennskapsbånd og sosiale evner for resten av livet. BIL har utviklet seg til en klubb for både topp og bredde. Vi er stolte av å kunne bidra til at klubben kan fortsette denne utviklinga. Den er en stor og viktig aktivitetsskaper i vårt lokalområde. Vi er glade for å være med på laget, sier banksjef Rune Fjørtoft til slutt.