Lokal spiller klar for Brattvåg

Benjamin Fjeldsted Sveinsson fra Tennfjorden er klar for spill i Brattvåg-drakta

Benjamin er flasket opp i Ravn, men som flere andre unge og lovende unggutter fra Vatne og Tennfjorden i årgangene sent på 1990-tallet, forsvant han til AaFKs ungdomsavdeling som G16-spiller før 2015-sesongen.

Med islandsk far ble han også tatt inn til landslagssamling med både U16 og U17-landslaget, og Benjamin er oppvokst på Island. Der han tidlig spilte i klubbene Njardvik og Keflavik.

Midtbanetalentet gikk gradene i AaFK opp til kamper for rekruttlaget i 3.divisjon, der det ble en del kamper under både 2016- og 2017-sesongen. Den sommeren gikk han over til Herd, der han har spilt siden.

Kraftfull back

Helt til i vinter, for da dukket Benjamin Sveinsson opp på den første treninga under sesongoppkjøringa. 22-åringen fikk også 26 minutter i årets første (og foreløpig eneste) treningskamp borte mot Molde.

Mandag var overgangspapirene i orden, og "Benji" er fullverdig medlem av Brattvåg sin A-stall for 2021-sesongen.

-Helt fantastisk at det gikk på plass. Jeg har trent her lenge, og derfor godt å få avtalen på plass. Nå ser jeg frem til sesongen under dyktige trenere med gode lag-kompiser. Jeg kjenner også Thomas Pedersen godt fra Herd-tida, og vet at dette blir en god plass å utvikle meg videre, sier Benjamin Sveinsson.

Brattvåg-trener Renè Skovdahl er godt fornøyd med sin siste signering. Det gir flere alternativer i backrekka.

-Benjamin har jobbet hardt på treningsfeltet med det fysiske siden han kom, og fremskrittene har vært store. Han har stor fart og utholdenhet, og er en offensiv back-type som passer godt inn i den spillestilen vi ønsker å ha. Vi er veldig glade for at lokale og regionale spillere velger Brattvåg, og vi ser frem til å utvikle Benjamin videre, sier BIL-trener Renè Skovdahl.