Kvik Halden motstander onsdag

Onsdag klokka 14.00 er Kvik Halden neste motstander på Brattvåg stadion i PostNord-ligaen.

Kvik Halden har hatt en god sesongstart, og befinner seg som tabellfirer etter 9 seriekamper. 17 poeng er 5 mindre enn leder Kongsvinger. Haldenserne har vært klart best hjemme på gresset sitt, der 4 av 5 kamper er vunnet. Siden cup-eventyret tok slutt i 1.runde hjemme mot Sarpsborg08 har laget til Tor Thodsen hatt hvile siden onsdag 28.juli. Da ble Bærum slått 1-0 i Halden. Laget har flere gode spillere, og sin toppscorer i Fabian S. Ness med 4 fulltreffere.

Brattvåg vant fjorårets eneste serieoppgjør (Grunnet korona) mot Kvik Halden. Da ble det 2-1 til BIL i Halden. I 2019-sesongen ble det dog to knappe 1-2-tap, der Sami Kamel (bildet) scoret målet i høstkampen hjemme i Brattvåg.

Trener Renè Skovdahl må klare seg uten Håvard Mork Breivik, som må sone for sitt røde kort i cup-exiten mot AaFK. I tillegg er Ola Husby, Youness Rahimi og Peter Nielsen ute med skade. På plussiden er ny keeper i Victor Michaelsen på plass etter at Neydson da Silva har forlatt skuta.

-Kvik er en stor utfordring vi ser fram mot å møte etter at vi spilte en god kamp mot AaFK. Der er vi fornøyd med mye i større faser av spillet, og det var et stort steg i riktig retning etter kampen mot Hødd. Vi er klare for Kvik onsdag ettermidag, og vi spiller gode kamper foran vårt eget publikum. Det skal vi gjøre nå også. Kampene mot Kvik har vært jevne de siste sesongene, og selvsagt går vi for tre poeng, sier BIL-trener Renè Skovdahl.

Onsdag 4.august klokka 14.00 er du invitert til fotballfest på Brattvåg stadion. Kom å støtt våre gutter mot tre viktige poeng.