Jeppe har fått eimen av nettsus

Vår nye danske spiss Jeppe Mogensen har scoret i to treningskamper på rad. 26-åringen håper det kommer mer - og mer - og mer.

AaFK sin rutinerte sisteskanse Andreas Lie var sjanseløs, da Jeppe Mogensen kom alene med 33-åringen i torsdagens treningskamp på Brattvåg stadion. Spissen takket og bukket for lissepasningen fra lag-kompis Juan Manuel Cordero Santana, kikket opp på målvakt Lie, før avslutningen kom knallhard som kula ut fra geværet til en sniper under Lie. I mål.

Er han alltid like klinisk og kald, på det stedet poengene deles ut i fotball?

-Jeg har alltid vært rolig i avslutningsøyeblikket, og det var en fin pasning fra Juan. Det var bare å se an keeper, før jeg fyrte ballen avgårde under han. Det kjennes alltid godt å score mål, og jeg håper selvsagt det fortsetter slik som de siste to kamper når serien starter, sier Jeppe Mogensen.

Ny kamp tirsdag

Treningskampen mot AaFK endte 1-1. Det ble aldri noen sjansebonanza, men en kamp der lagene fikk øve på både spill og motspill. I sommervarmen var det kanskje like greit med 3x30 minutters omganger. Begge mannskap rullerte på spillere, og BIL fikk luftet tett på hele spillerstallen i minst en omgang. Sondre Beite, Mateus Filho og Youness Rahimi sto over treningskampen.

AaFK utnyttet en feilpasning i den første omgangen, der Brattvåg prøvde å spille seg ut av eget forsvar. Gjestene straffet BIL knallhardt, med en knallavslutning i vinkelen fra Sigurd Haugen.

Tirsdag møtes lagene igjen på Color Line stadion, der kunstgresset er nylagt til første OBOS-kamp mot Fredrikstad søndag 12.juni.

Dette blir Brattvågs siste treningskamp før seriestarten hjemme mot Asker 20.juni, da kun tre treningskamper er tillatt av myndighetene med bakgrunn i den strenge smittevern-protokollen PostNord-ligaen er lagt under. Trolig vil en internkamp bli løsningen neste helg, som ei slags generalprøve.

-Jeg syns det er en god treningskamp med masse utbytte, mot en perfekt motstander for oss, der vi er nå i sesongforberedelsene. Det er kamper som dette vi trenger så tett inn mot seriestart, sier trener Renè Skovdahl.

Skal kjempe i toppen

Tilbake til målskytter Jeppe Mogensen. 26-åringen er klokkeklar på at han og Brattvåg skal kjempe i toppen av tabellen i år.

-Vi skal uten tvil være med der oppe det er mest spennende å kjempe på en tabell. I toppen, slår Jeppe Mogensen fast.

Mogensen kom til Brattvåg i januar sammen med målvakt Tobias Brogaard. Kontrakten går ut 2022-sesongen. Det er en rutinert spiss med en rekke kamper i beltet fra dansk nivå 2 og 3.

Han har 89 kamper for Skive i 1.divisjon, og totalt 143 matcher inkludert spill i 2. divisjon. Det samsvarer OBOS-ligaen og PostNord-ligaen i Norge. I tillegg til en landskamp for det danske U18-laget.