Hjemmekamp mot serielederen

Kongsvinger har tatt 50 av 57 mulige poeng. Lørdag klokka 15.00 trenger vi din hjelp for å revansjere vårens 4-5-tap på Gjemselund.

3.juli: Vi leder fortjent 2-1 borte mot Kongsvinger etter å ha spilt nesten en perfekt hel første omgang mot det beste laget i serien. Så forårsaker vi et ulykksalig straffespark, og gir lillefingeren til det gamle storlaget. I et jafs er hele labben borte, og Kongsvinger spurter i fra til 5-2 i løpet av 15 kjappe minutter etter pause. BIL-gjengen starter sluttspurten, men vi får ikke presset inn mer enn 4-5 på overtid.

I en kamp vi følte oss snytt for poeng, men siden har Kongsvinger bare sett bedre og bedre ut. 5-0, 4-1, 6-0 og 5-0 er de fire siste resultatene til laget som har tatt massive 50 av 57 poeng før lørdagens test på Brattvåg stadion.

For kan Hødd klare 0-0 mot KIL, kan vel et Brattvåg på sitt beste levere minst tilsvarende i poeng? Vi har ikke tapt hjemme siden serieåpninga mot Asker, og Hødd ble sendt hjem poengløse fra Brattvåg stadion. Nå trenger vi deg på tribunen for å få ut maksimalt av guttene lørdag ettermiddag.

En kamp i kampen er toppscorerduellen mellom vår egen artist Sondre Beite og Kongsvingers notoriske målsnik Adem Güven. 35-åringen står med 16 scoringer mot Beites 11 kasser. Blir forspranget til toppscorertittelen mindre lørdag? Eller skal formspiller Sami Kamel (bildet) gjøre som han gjorde fire ganger i september og i den omtalte 4-5-kampen på Kongsvinger? Score mål. Sami står foreløpig på 8 scoringer.

Vi kan glede oss over å ha "badboys" Tobias Brogaard Larsen og Ola Husby tilbake fra karantene til denne viktige kampen, der det også ser lysere ut på skadefronten enn på lenge.

Husk fotball er best live på stadion - og det er internasjonal pause fra klubbfotballen!