Agwa er med videre i 2021

Midsundingen Agwa Obiech har signert avtale ut 2021-sesongen i gult og blått.

24-åringen hadde erfaring som målscorer i PostNord-ligaen for både Byåsen og Moss før den robuste spissen kom til Brattvåg i oktober sist sesong på avtale ut året.

Nå er kontrakten fornyet ut 2021-sesongen. Noe hovedpersonen selv er godt fornøyd med.

-Det er godt å få en avtale på plass, og jeg er veldig klar for en ny sesong i Brattvåg. I fjor kom jeg fra naturgrass i Moss til kunstgrass i Brattvåg, og det var en krevende overgang rent fysisk. Jeg kom ikke skikkelig i gang, men etter jul har jeg merket at formen har vært solid, sier Agwa Obiech.

Målscorer

Brattvåg har en årelang tradisjon i å trekke til seg spillere fra Midsund, og Obiech er den siste i en lang rekke. Flere av de har spilt viktige roller på sine respektive BIL-mannskap. Agwa debuterte for A-laget til Midsund i gamle 3.divisjon som 15-åring. Deretter dro han til Moldes ungdomsavdeling. Etter noen sesonger gikk ferden videre til Træff og senere Ullern i Oslo.

Deretter har Agwa Obiech betydd trøbbel for Brattvåg.

Fra høsten 2017 og ut 2019-sesongen var han Byåsen-spiller, og blant annet med på vinnerlaget mot Brattvåg i seriestarten 2019. Den sesongen ble det 5 mål for laget som rykka ned i 3.divisjon. Deretter havnet Agwa i Moss, der det ble 3 mål på 12 kamper før overgangen til Brattvåg. De fleste vil huske han som målscorer i 1-1-kampen på Brattvåg stadion, der Moss fikk med seg det ene poenget hjem igjen 9. august.

Kraftpluggen har sett lysende ut på trening etter jul, og er i troppen som møter AaFK på Color Line stadion fredag 19. februar.

-Agwa har vist god utvikling siden han kom til oss fra Moss, og jeg er spesielt fornøyd med formen han har vist siden vi startet sesongoppkjøringen. Vi ser et stort potensiale i Agwa, og det har vi lyst til han skal få ut i Brattvåg. Vi er veldig fornøyde med at han velger å bli med oss denne sesongen, sier BIL-trener Renè Skovdahl.