​Magnus med 2 mål i Molde

Brattvåg-gutten Magnus Otterlei (16) var i helga med Aafk G16 Elite til Molde for å spille mot Molde og Kristiansund. Han trener normalt et par ganger i uka med laget på Color Line, i tillegg til økter med herrelaget Norborg/Brattvåg 2 og G19.

Etter åpning for ungdomsfotballen 1. august, møttes Aafk og Molde på Aker Stadion lørdag. Kampen endte 1-1 etter at Magnus hadde gitt Aafk ledelse 1-0 etter en corner. Den kvikke 16-åringen spelte høgreving heile kampen. En kamp der laga hadde kvar sin omgang og uavgjort vart et greit resultat.

Søndag var det ny match mot KBK på Rivalbanen/Årølia. Etter 1-1 ved pause og sjansesløseri, gjekk Aafk tidlig i 2.omgang opp i ledelse 2-1 ved Magnus som kom stormende inn på bakre på et flott innlegg. Seinere økte bylaget til 3-1 i en kamp som burde gitt større seierssifre. Magnus spelte 1,5 omgang denne kampen, og var godt fornøyd. «Vi viser at vi er et bra lag og fortjente seieren mot KBK. Mot Molde var vi rustne, med noen nye spillere på laget var vi ikke helt fornøyd med flyten. Men den blir bedre til serien i Elite starter 23. august».

Utover høsten møter laget andre elitelag i en egen serie, og da venter turer og kamper mot Rosenborg, Brann, Bodø/Glimt etc. Artige utfordringer for talentfulle 16-åringer, og Magnus gleder seg. «Ja, det er svært motiverende og artig å spele i lag med og mot gode spillere i samme alder. Vi er en fin gruppe, med veldig godt miljø og gode trenere i Per Gidlund og Sindre Eid, dette supplerer fint med en god treningskvardag heime i egen klubb hos Norborg/Brattvåg 2».