Breddeaktiviteter stoppes ut april.

Norges Fotballforbund har vedtatt at all breddeaktivitet stoppes ut april. Dette innebærer all form for trening, samlinger og kampaktivitet.

I tråd med fotballforbundet sine retningsliner blir all aktiviet i Brattvåg Fotball breidde avlyst ut april. Dette gjeld alle treningar, kampar, kurs, møter og liknande.

Administrasjonen vil førebels vere til stades på klubbhuset. All kontakt må skje via mail eller telefon.

Generelt vil Brattvåg Fotball oppmode alle om å ta hensyn og vere svært påpasseleg i høve hygiene.

Vi viser elles til NFF sine sider for informasjon: www.fotball.no

Under kan dere lese kva NFF skriv på sine sider om stansen.

Vedtaket kommer som følge av FHIs anbefalinger om tiltak for å hindre spredning av koronaviruset i Norge. NFF følger situasjonen tett og er sammen med NIF i løpende dialog med helsemyndighetene.

Onsdag kom helsemyndighetene med nye retningslinjer for gjennomføring av arrangementer i Norge, og på bakgrunn av dette har NFF besluttet å innstille all aktivitet på breddenivå. Idrettslag som har spørsmål vedrørende dette bes ta kontakt med sin lokale fotballkrets. Informasjon vil også bli oppdatert på fotball.no

- Vi har over 370 000 aktive medlemmer, og veldig mange er involvert i fotballen på ulike måter hver eneste dag. NFF har et stort samfunnsansvar, og i likhet NIF og resten av Idretts-Norge tar vi situasjonen på alvor og følger rådene fra helsemyndighetene for å bidra til å begrense spredningen av koronaviruset, sier Pål Bjerketvedt, generalsekretær i Norges Fotballforbund.

I løpet av dagen vil det komme en oppdatering på hva som skjer med Toppserien, Eliteserien, 1. divisjon kvinner, OBOS-ligaen og PostNord-ligaen.