Sesongens største kamp

Den gamle storheten Fredrikstad jager revansje mot Brattvåg søndag i plankebyen

Med all respekt for klubbene i PostNordligaen, er det få arenaer som kan måle seg med Fredrikstad stadion. Dit reiser Brattvåg-troppen søndag formiddag med fly til Gardermoen og buss videre til Fredrikstad.

Rammen er ventet å bli fantastisk med flere tusen tilskuere på tribunen, for hjemmepublikum i Fredrikstad er sulteforet på både OBOS og Eliteserie-fotball. FFK feilet som opprykksfavoritt sist sesong etter kvalik mot KFUM Oslo. I år var klubben med 9 seriemesterskap og 11 cupmesterskap på ny opprykksfavoritt. Foreløpig må FFK se både Kvik Halden og Stjørdals-Blink foran seg på tabellen. Fem poeng til direkte opprykk er det blitt etter 1-2-tapet sist i Arendal. Med seks serierunder igjen er det ikke rom for å miste flere poeng.

Det er utgangspunktet søndag klokken 17.00 mot Brattvåg.

-Rammen blir fantastisk for guttene, og det er Fredrikstad som har alt å tape. Vi har alt å vinne, men vet selvsagt det blir en tøff bortekamp. Kanskje en av de tøffeste i løpet av en sesong. Vi er underdogs, og gleder oss til å møte Fredrikstad, sier trener René Skovdahl.

Karantener

Både Ola Husby og Kristian Strande fikk sitt gule kort nummer 4 sist hjemme mot Stjørdals-Blink. Duoen er sådann ikke med i troppen søndag, men er klare igjen til den meget viktige hjemmekampen mot Bryne lørdag 28. september.

Brattvåg vant den omvendte kampen under vårsesongen med 3-2. Der ledet FFK 1-0 til pause. Håkon Leine utlignet før Patrik D. Hjelmseth snudde til ledelse 2-1. Deretter utlignet Fredrikstad før Brattvåg sikret seieren på Emil Dahles nydelige 3-2-scoring.

Søndag 17.00 spiller Brattvåg borte mot Fredrikstad. Er du Sunnmørsposten-abonnement kan du se kampen på stream på smp.no.

Nordre kommer med referat så snart kampen er ferdig.