-Det blir en underholdende kamp

Høstsesongen starter på Brattvåg stadion i dag klokken 15 med et intenst lokaloppgjør mot Hødd.

Etter en måneds sommerpause er PostNord-ligaen avdeling 1 i gang igjen. I serierunde 15 er ingen ringere enn Hødd motstander på Brattvåg stadion.

-Det er to lag som har en del å revansjere fra vårsesongen, der begge mannskap avsluttet med stygge tap. Jeg tror det blir en kamp med mye energi og høy intensitet fra begge lag. For publikum skulle det bety god underholdning, sier Brattvåg-trener René Skovdahl

Cupmesteren fra 2012 skal revansjere 1-2-tapet fra Høddvoll under vårsesongen, der Brattvåg dominerte stort i sjansestatistikken før hvilen. Brattvåg vant også på Høddvoll med en overtidsscoring, da lagene møttes i PostNord-ligaen sist høst.

For Brattvåg vil Niklas Rekdal være ute med skade, mens Thomas Martinussen og Jo Nymo Matland begge har reist sin vei i sommer. Det samme har Magnus Austbø Seth.

-Spillerne har hatt fri med egentreningsprogram, før vi startet opp treningene igjen for tre uker siden. Det har vært upåklagelig innsats på feltet, og jeg har ingenting å utsette på innstillingen spillergruppa har vist i sommer, sier Skovdahl videre.

Ungguttene Gard Rogne og Fredrik Hurlen har trent fast med A-laget i sommerferien.

-Det er gledelig at to lokale gutter kan trene med A-laget, og det er slik vi ønsker å ha det i Brattvåg. Både Fredrik og Gard har tatt steg, og de er som tidligere nevnt unge spillere med et stort potensiale, avslutter BIL-trener René Skovdahl.